Dacă întrebi un indian care este cea mai frumoasă femeie din lume, sunt mari şanse ca răspunsul să fie Aishwarya Rai. Este posibil să primeşti acelaşi răspuns şi în alte ţări de pe glob, iar faptul că Rai a câştigat concursul Miss World în 1994 nu face decât să arate că actriţa s-a menţinut în atenţia iubitorilor de frumos timp de aproape două decenii. Poţi afla din materialul de mai jos mai multe despre cel mai popular produs de export al Bollywood-ului la Hollywood, Rai apărând în câteva producţii de succes din Statele Unite.
Aiwsharya Rai s-a născut pe 1 noiembrie 1973 în statul indian Karnataka. Chiar dacă de-a lungul anilor de şcoală visa să devină ba medic, ba arhitect, nenumăratele laude cu privire la aspectul ei au făcut-o să devină tot mai interesată de o carieră în modelling. Începând din 1991 a apărut în nenumărate reclame, inclusiv la branduri celebre precum Philips, Coca-Cola, Casio, Palmolive şi Fuji Films, dar a devenit cu adevărat populară după ce a jucat într-o reclamă Pepsi alături de Aamir Khan, unul dintre cei mai cunoscuţi actori indieni.
În 1994, numele ei ajunge pe buzele tuturor după ce câştigă titlul Miss World, petrecându-şi următorul an la Londra, de unde a reprezentat diverse iniţiative ale organizatorului concursului.
Îşi face debutul în filmul biografic Iruvar, un succes de casă şi de critică nu doar în India: filmul lui Mani Ratman a câştigat marele premiu al festivalului de la Belgrad. După două eşecuri apare în Jeans, în regia lui S. Shankar, producţie ce va reprezenta India la Oscarurile din 1999 şi care îi va deschide lui Rai o carieră la Bollywood.
Aishwarya Rai devine o adevărată celebritate în 1999, când apare un succesul de casă Hum Dil De Chuke Sanam/Straight from the Heart. Povestea fetei care se mărită cu un bărbat pe care nu-l iubeşte deşi este îndrăgostită de altul a devenit al treilea cel mai mare succes de casă în India în 1999. Criticii au lăudat totul, de la subiect, la interpretări, muzică şi coregrafie, iar mulţi cinefili au plătit de mai multe ori biletul pentru a vedea această producţie filmată parţial în vecina Ungaria.
În următorii ani actriţa mai impresionează de câteva ori, dar două titluri ies în evidenţă. Primul ar fi Taal, în care Rai o interpretează pe Mansi, o fată de la ţară care face ce face şi devine star pop după ce este rănită de iubitul ei (bineînţeles, nu verosimilul este punctul forte al Bollywoodului). Succes moderat în India, filmul s-a bucurat de succes în străinătate: este prima producţie indiană care intră în topul încasărilor din Statele Unite, de exemplu.
Cel mai mare succes al perioadei este fără îndoială Devdas, în care apare alături de Shahrukh Khan şi Madhuri Dixit. Cu premiera la festivalul de la Cannes, producţia a devenit cel mai profitabil film al anului în India, câştigând şi zece Oscaruri indiene (premiile Filmfare), dintre care unul i-a revenit lui Rai. În următorii ani Rai îşi diversifică rolurile: interpretează primul personaj negativ în Khakee, apare în Bride and Prejudice, bazat pe romanul Mândrie şi prejudecată al lui Jane Austen, dar şi în The Mistress of Spices, primul titlu din carieră desfiinţat de critică şi deloc atractiv pentru marele public.
În 2006 apare în Dhoom 2, cel mai mare succes al anului în India şi o nouă şansă, a şasea, pentru un trofeu Filmfare pentru Aishwarya Rai. În 2007 joacă în al doilea film al său în limba engleză, după Bride and Prejudice, Provoked. Este invitată şi în The Last Legion, alături de Colin Firth. Un mare succes de casă se va lăsa aşteptat până în 2008, când apare Jodhaa Akbar, biografia romanţată a unuia dintre cei mai cunoscuţi lideri din istoria subcontinentului, Jalaluddin Muhammad Akbar. Interpretat de Hrithik Roshan, un alt nume de marcă al Bollywoodului, împăratul de religie musulmană îşi va schimba modul de gândire după ce însoară, din interese politice, cu prinţesa hindusă a unui regat indian.
În 2010 apare în Enthiran, cel mai scump film realizat vreodată în India, despre un robot şi inventatorul său. Rai o interpretează pe Sana, iubita inventatorului. Producătorii lui Enthiran pretind că filmul lor este cel mai profitabil al tuturor timpurilor în India, dar acest aspect este imposibil de verificat. În orice caz, Enthiran a strâns aproape 90 de milioane de dolari în toată lumea.
Trimite mesajÎnapoiNu poți trimite un mesaj fără conținut!Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje.Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.roMesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.roMesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp.A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou.Mesajul a fost trimis.